Krakau , dag 1

1 augustus 2019 - Krakau, Polen

Eindelijk, de vakantie is begonnen. Patrick, Sam, Noah en Anouk zijn gisteren met de auto naar Krakau vertrokken. Vandaag ben ik ze met het vliegtuig achterna gereisd. 🛫Mijn schoonvader was zo lief om mij naar Eindhoven airport te brengen en na een een kleine file was ik op tijd in Eindhoven. Ideaal, geen uren van tevoren aanwezig hoeven zijn; 10:40 daar, inchecken (geen koffer, alleen handbagage), 11.15 door de security, 11.45 boarden en 12.05 de lucht in. Ik zou om 14.00 landen in Krakau, maar uiteindelijk stond ik om 13.30 op m'n Poolse bodem. Patrick en de kinderen stonden me al op te wachten en konden we meteen door naar de Wieliczka zoutmijn. Daar begon om 15.30 uur de rondleiding door de mijn. Via de trap begonnen we op 65 meter diep. Uiteindelijk zaten we 135 meter onder de grond. Erg mooi om te zien. Deze rondleiding duurde ruim 2 uur. Onze gids sprak op monotone toon, pfff niet heel erg fijn maar wel leuk om allerlei wetenswaardigheden te horen. Gelukkig konden we met de lift weer terug naar boven. 😅 Na de rondleiding het hotel maar eens opgezocht. Heerlijk opgefrist richting Krakau centrum gelopen en daar lekker gegeten en gedronken. 🍹🍕Teruggeslenterd naar het hotel en onderweg gelachen om de meiden die hun nek verdraaiden om Sam na te horen kijken als hij langs liep. Hij ligt goed bij de poolse meiden.😍😍

Nog ff een giga shoppingmall binnengelopen en ons vergaapt aan de hoeveelheid winkels. Toen vonden onze benen en voeten het wel welletjes voor vandaag.

Morgen staat Auschwitz op het programma! We zijn benieuwd.

Wordt vervolgd!

1. Toos:
    1 augustus 2019
    Was al een drukke eerste dag . Ben benieuwd naar jullie belevenissen.