Wenen, Donau en Prater

4 augustus 2019 - Wenen, Oostenrijk

Na heerlijk uitgeslapen te hebben en een lekker ontbijt op ons gemak met de metro naar het centrum van Wenen gegaan. Ik was graag naar de Spaanse rijschool gegaan maar helaas konden we vanaf dinsdag pas weer kaartjes kopen. Bij de Hofburg konden we naar het Sissi museum en de keizerlijke appartementen. Dat was nog wel leuk maar de zilverkamer was mwah. Even ondergedompeld in de wereld van Sissi en haar mooie jurken. Helaas mochten we daar geen foto's maken. Toen het terras op gedoken want het is dorstig weer.

Op ons gemak richting het water geslenterd en een boottocht gemaakt op die schone Donau. Heerlijk in de relaxstand, in de zon, op een boot, je kan het slechter treffen, toch!☀️☀️ de jongens nog ff de start van de F1 gekeken en toen hadden we na 2 uur weer vaste grond onder onze voeten.

Van daaruit richting Prater gelopen. Het Prater is een "permanente" kermis die alleen in het winterseizoen gesloten is. Ze hebben er van alles, snelle achtbanen, botsauto's, lunapark, voor de kleintjes, kartbanen, eettentjes, schiettenten, waterattracties, teveel om op te noemen. 🎠🎡🎢 De prijzen zijn er schappelijk, ook heel fijn voor de portemonnee. 👛. We hebben plezier gehad, gezwierd en gezwaaid, mensen gekeken, lekker gegeten, ijsje gegeten en moe maar voldaan weer terug maar het hotel gegaan.

Dit was in anderhalve dag Wenen en morgen verkassen we naar onze eindbestemming; Kroatië. Een week luieren, zwemmen, 🏖🏊‍♀️strandbedje, boeken lezen, muziek luisteren, lekker eten en vooral niet te veel doen. En mss nog een klein beetje sightseeing doen. 🏛☀️ #loveit#.

1. Toos:
    4 augustus 2019
    Leuke dagen zo te lezen . Veel plezier in Kroatië.