Dag 2, Roosevelt Island Tramway en Central Park

25 mei 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

Na een onrustige nacht waarin ik regelmatig wakker was zijn we buiten de deur gaan ontbijten. 3 jaar geleden hadden we een hotel met ontbijt dus dit is weer eens wat anders. Als je het hotel uitstapt struikel je zo ongeveer over de eettentjes die een ontbijt aanbieden dus we hadden er zo een gevonden. Pancakes met maple syrup and bacon. Nou dat heb ik geweten, dit viel als een blok op de maag. Het smaakte goed maar morgen gaan we voor een lichter ontbijt. We wilden deze dag naar de Upper East Side. Voor de beeldvorming, deze wijk ligt rechts naast Central Park, ter hoogte van 2nd Avenue en 60th street. Ons hotel ligt op 7th avenue and 34th street. Dus we hebben wel een eindje gelopen. Maar via 5th avenue is dat geen straf. We passeerden winkels als Louis Vutton, Gucci, Saks, Chanel, Victoria's Secret en zo kan ik wel ff doorgaan. Ter hoogte van Top of the Rock staat de St. Patrick's Cathedral, mooie kathedraal en binnen natuurlijk een kaarsje opgestoken. Toen verder naar de Roosevelt Island Tramway, dit is een kabelbaan die naar het Rooseveld Island gaat. Onderweg heb je een mooi uitzicht over de skyline van New York. Na wat rondgelopen te hebben en foto's te hebben gemaakt zij weer teruggegaan. We wilden de thriftshops gaan bekijken. Dit zijn winkels met 2e hands producten. Veel van deze shops schenken hun opbrengst aan goede doelen. Nadat we van 60th street naar 80th street zijn gelopen en nog geen enkele triftshop hadden gezien zijn we verder gelopen naar Central Park. Onderweg kwamen we een leuke winkel met badkleding tegen en ik zag een leuke zwembroek voor Sam. Helaas winkel dicht. Zegt een meisje dat staat te wachten dat de eigenaar onderweg is. Ik vraag aan haar of het een dure winkel is, ach valt wel mee, zegt ze. Die zwembroek die daar hangt (toevallig die ik voor Sam heb gezien) kost € 229,00 en die daaronder zijn € 189,00!!!!! Pak ze alletwee maar in! Ha ha.
Nadat we langs de MoMa (the Metropolitan Museum of Art) zijn gelopen liepen we zo Central Park in. Doorhet park liepen we richting het Bethesda Fohntain and Terrace. Deze plek komt regelmatig in films voorbij. Denk aan Ransom (film met Mel Gibson en Renee Russo waarin hun zoon wordt ontvoerd) en ook de film Wick 2, met Keanu Reeves eindigt op deze plek. Daarna gingen we door naar Strawberry Fields, de plek waar het gedenkteken Imagine van John Lennon ligt en op een steenworp afstand van zijn huis waar hij destijds neergeschoten is, the Dakota. Via Central Park West vervolgden we onze weg naar beneden. Op de hoek van CP West en st. Columbus Circle staat de Trump Tower, een groot glazen gebouw met een hoog bling bling gehalte. Vervolgens gingen we naar de Top of the Rock. Komt u over een uur maar terug dan kunt u om 6 uur de lift naar boven nemen. Het was het terugkomen waard, wat een uitzicht, grandioos. Om 19.00 knorden onze magen behoorlijk dus zijn we Bill's Burger (hoe kan het ook anders) een hamburger gaan eten. Weer voldaan liepen we weer terug richting ons hotel waar tante Toos net voor sluitingstijd een paar schoenen heeft gescoord. De schoenenwinkel waar ik 's morgens een paar schoenen had gespot was helaas al gesloten dus daar moet ik een der komende dagen nog ff langs. Ik had beloofd aan Anouk om een Levi's shirt mee te nemen. Deze hadden ze helaas niet in haar maat maar de verkoper was zo lief om bij een ander filliaal te informeren of ze haar maat wel hadden. Morgen kan ik hem bij het filiaal op Broadway gaan halen, wat een service. Moe maar voldaan zijn we naar het hotel gegaan. Oh ja, de weervoorspellingen voor vandaag waren niet bijzonder goed maar de weergoden waar ons goed gezind, hele dag met de paraplu gesjouwd en geen drup regen. Het is nu ondertussen 22.15 uur(Nederlandse tijd 04.15 zie ik op de tablet) dus tijdom te douchen en lekker te gaan slapen. Wordt vervolgd.

1. Erica:
    25 mei 2017
    Weer dag afgevinkt!! Ben benieuwd naar de volgende dag!!