Dag 5 Lady Liberty en Wall street

28 mei 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

We beginnen al aan de amerikaanse tijd te wennen, lekker geslapen tot een uur of 8. Als ontbijt hebben we deze keer een bagel op, lekker en vult goed. We zijn in de metro gestapt en naar Battery Patk gegaanvan waaruit de boten vertrekken richting Lady Liberty. Omdat we ze alletwee al gezien hadden (3 jaar en 2 jaar geleden) kozen we er nu voor om de ferry te nemen. Deze vaart niet zo dicht langs het vrijheidsbeeld maar we hadden toch goed zicht. De rijen voor de cruises die wel dichter langs het vrijdheidsbeeld varen waren enorm. Dus daar hadden we ook niet zoveel zin in. Het was trouwens ook heerlijk weer voor een boottocht, zonnetje en de wind door je haren, lekker! Nadat we weer terug waren bij Battery Park besloten we om via Wallstreet en the Stock Exchange richting Manhattan te lopen. Natuurlijk langs de stier die prominent in het midden van de weg staat. Druk, niet normaal, een normale foto kon dus ook niet gemaakt worden. Even langs de Stock Exchange, kijken wat onze aandelen doen! Ha ha. Zo slenterden we op ons gemak verder naar boven. Toen kwamen we langs een boekhandel (die hebben we natuurlijk wel meer gezien maar bij deze moest ik ff naar binnen), wat een walhalla was dat. Ff kijken of ik misschien een nieuw boek van Danielle Steel kon scoren, helaas dat lukte niet maar wel een ander boek van een geweldige schrijver. Ondanks mijn e-reader waar ik nog niet aan kan wennen vind ik een boek in mijn handen heerlijk. Sam wil heel graag een jas van Stone Island (deze jassen kosten gemiddeld €450,00) dus had ik beloofd om te kijken of ze in Amerika goedkoper zijn. Dus alles voor het kind, op zoek naar een Stone Island winkel. Helaas voor Sam zijn ze hier niet goedkoper dan in Nederland. En plotseling stonden we bij het Flatirion building, blijft apart om dit aparte gebouw tussen de gewone gebouwen te zien. Aangezien we nog een eind van Times Square af zaten en we onderhand wel iets lusten zij zijn we in de metro gestapt richting Times Square. Daar vielen we meteen in een concert van mariniers. Geweldig om midden op Times Square naar een concert te luisteren. Dit was een van de festiviteiten rondom Memorial Day die maandag plaatsvindt. Lekker een hapje gegeten en toen op ons gemak weer terug gelopen naar het hotel. Nog wat laatste dingen geshopt want morgen is het weer tijd om naar huis te gaan naar the people we love and we've missed..