Central Park en the Vessel

10 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

De weersverwachtingen zijn voor vandaag droog maar wel een stuk frisser. Dus voor het eerst een jas en dichte schoenen aan. Na het ontbijt op het gemak richting Central Park gewandeld. Sta ik bij het stoplicht te wachten staat er een stukje verderop een politieauto midden op de weg. Schieten er ineens 3 jonge gastjes langs me heen. Politiagent te voet er achteraan. Ben ik aan de overkant moet ik opzij springen omdat er een politieauto over de stoep langs moet. Bij Central Park kwamen er nog meer politieauto''s met sirenes langs. Je maakt het mee.

Het is niet zo ik in Nederland geen gekke dingen zie maar in Central Park viel ik van van de ene in de andere verbazing. Joggen/hardlopen in CP is erg in. Zo zag ik een oudere vrouw, zo rond de 85 jaar, joggen 😀 en een mevrouw in haar nette kleding, panty, rok en blouse. Het zal wel aan mij liggen, hoor.

Via het beeld van Alice in Wonderland naar Bethesda Fontain. Misschien is deze plek bij sommige van jullie wel bekend uit de film 'Ransom' met Mel Gibson en Rene Russo. Bij dit fontein wordt hun zoon ontvoerd. Van daaruit naar het AMC Loewe gelopen en een kaartje gekocht voor de film 'the hustle' morgen om 11.15 uur. Dit is een film die morgen in première gaat met Rebel Wilson  (bekend van de film Pitch Perfect) en Anne Hathaway. Naast de bioscoop zit Century21 en daar nog ff geshopt.

De metro gepakt naar Washington Square Park, een erg leuk en druk park met een mooie triomfboog en fontein. Toen was het tijd om richting Hudson Yards te gaan, ik had nog wel tijd maar het was het nog wel een eindje lopen. Door de ook erg leuke wijk Greenwich Village met allerlei leuke straatjes en boetiekjes. Uiteindelijk moest ik toch nog haasten want mijn richtingsgevoel (wat al niet zo goed is) liet me vandaag wel erg in de steek, ondanks de heel handige google maps. Toch het laatste stuk maar de metro gepakt. Die heb ik in ieder geval wel onder de knie. 😂

Ik had in Nederland al een ticket gereserveerd voor The  Vessel, het gebouw naast Hudson Yards. De slottijd was tussen 15.50 en 16.50 uur. Wauw, wat een gebouw! Het is een flinke klim maar wel de moeite.

Toen ergens een hapje gegeten en een toetje gehaald bij de Dunkin Donuts. 👍.

Dit was het voor vandaag en deze week. Morgen vlieg ik weer naar huis, naar Patrick, Sam, Noah en Anouk. Ik wil jullie bedanken voor de reacties die ik heb gehad en voor het lezen van mijn verhalen. En voor degenen die zich afvragen hoe deze week zo in mijn eentje nu is bevallen; heel goed. Natuurlijk heb ik mijn gezin gemist en ben ik blij als ik ze zaterdag weer zie maar een dag of 6 alleen met mezelf was ook fijn.

Groetjes en liefs uit New York. 😍😘

1. Peter Duijvestijn:
    10 mei 2019
    Bedankt voor delen van je foto,s en verhalen,ik hou daar wel van.
  2. Caroline:
    10 mei 2019
    Leuk weer om te lezen en de foto's te zien. Fijne terugreis en tot gauw!
  3. Adinda:
    10 mei 2019
    10 Mei super leuk om je verhalen te lezen, en kan zien dat je het super hebt in New York❤️ Geniet er nog even van en een goede vlucht naar huis, naar je gezinnetje😍
    Liefs Adinda, groetjes uit Barcelona🏁😍😘
  4. Kim:
    10 mei 2019
    Wat een mooie dag weer. Ontzettend leuk geschreven. Jouw stad woont in je mooie ❤️. Dat kunnen we bijna ‘meevoelen’ have a safe ✈️🍀
  5. Judith:
    10 mei 2019
    Echt super leuk om te lezen. Heerlijk. Voor vandaag een hele goede fijne reis terug en tot snel om alles te mogen horen.
    Liefs Judith ( en Walther heeft ook mee gelezen 😉 )
  6. Toos:
    10 mei 2019
    Zo te zien en te lezen een fijne week .Ik krijg als ik het allemaal lees ook wel weer de kriebels. Ik heb genoten van je reisverslag. Goeie terugreis.😘🛩
  7. Kees en Mieke:
    10 mei 2019
    Wouw dat was weer een mooie en zeer interessante dag.
    We zijn met je de hele week meegereisd het was mooi om het zo te beleven.
    Goede reis te terug en we zullen blij zijn om je weer te knuffelen.pap en mam💋💋
  8. Patries:
    10 mei 2019
    Mooie verhalen en inderdaad gewoon heerlijk eens opladen in je eentje!
  9. Tanja Colsters:
    10 mei 2019
    Wat heb je genoten Laura. (en ik ook 😉 van je interessante verhalen) Geniet van de film en ik wens je een veilige terugreis. Dankjewel voor het delen.
  10. Jeske:
    11 mei 2019
    Als je dit leest ben je alweer thuis denk ik.
    Leuk dat je ons mee hebt genomen op je reis.
    Ik heb er van genoten.👍👍