Vrijheidsbeeld, World Observatorium en Tribeca

8 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag veel gezien en gedaan. Ik had thuis al een boottocht gereserveerd naar het Vrijheidsbeeld. De boot vertrok om 11.30 dus tijd zat. Op mijn gemak ontbeten bij de Silver Moon  Bakery hier om de hoek. De weersvoorspelling is goed, 23 graden en zon, wat willen we nog meer. Ik was natuurlijk ruim voor vertrek op plaats van bestemming dus heerlijk in het zonnetje zitten wachten tot we aan boord mochten. Het was en boottocht van 1 uur langs het Vrijheidsbeeld en langs de skyline over de Hudson. Mocht je voor het eerst gaan raad ik je aan om Ellis Island en Governors Island erbij te doen. Hier zie en hoor je alles over de geschiedenis van de immigranten. Het is en blijft een geweldig gezicht, het Vrijheidsbeeld. Na de nodige foto''s genomen te hebben en laten nemen voeren we verder over de Hudson.

Nadat we weer terug waren bij het vertrekpunt was het heerlijk vertoeven bij de haven. South Sea Port is een gebied in oNY wikkeling.  Je hebt er pier 16 en 17. Pier 16 is het vertrekpunt van de watertaxi''s en boottochten. Ook liggen er enkele oude boten. Op Pier 17 is een gebouw neergezet waarin nog winkels moeten komen en die een mooie rooftop bar heeft die helaas pas om 16.00 uur openging. Vanaf Pier 17 heb je een mooi uitzicht over de Hudson met de Brooklyn brug. Het buitenterrein is al wel klaar met lekkere loungebanken waar het heerlijk toeven is. Dit is ook een ideale plek voor New york ers om hun lunchpauze door te brengen. Nadat ik lekker geluncht heb in het zonnetje op de loungebank was het tijd om verder te gaan. Via Fulton street ben ik naar de Oculus gelopen, dit is een nieuw futuristisch gebouw naast het 9/11 Memorial en het World Observatory.  De Oculus is een groot winkelcentrum met een groot aanbod van winkels.  Leuk om rond te lopen. Van daaruit naar het Word Obervatory. Nog even getwijfeld of ik wel naar boven zou gaan maar het is de moeite waard. Op mijn lijstje stond ook nog de Berlin Wall (dit is een stuk van de Berijnse muur die de stad Berlijn geschonken heeft aan de stad New York). Het stond zo verdekt opgesteld dat ik er bijna voorbij liep. Niet iets dat ik zeg; "wauw daar moet je naar toe".

Van daaruit ben ik op mijn gemak in het zonnetje naar de wijk Tribeca gelopen. Dit is een leuke wijk met allerlei restaurantjes en barretjes, erg leuk. In deze wijk ligt de Color Factory,  een leuke interactieve tentoonstelling. Helaas, kaartjes moesten online gekocht worden. Ondertussen begon mijn maag te knorren en kwam ik toevallig langs een poke bowl restaurantje. Poke bowls is een basis van rijst of noedels, daarna kies je de soort vis en daarna nog groenten (komkomme, avocadof,  boontjes enz. Daarna  nog een dressing en fijn sesamzaadjes. Heerlijk! 🍜

In de wijk Tribeca heb je ook verschillende "Street Art". Erg leuk om die te spotten!. Ook nog een "artiest" aan het werk gezien met zijn spuitbussen. Onderweg kwam ik nog in een filmopname terecht. Niet letterlijk, helaas! Ook geen knappe of bekende acteurs gespot en ook geen mission impossible achtervolging. Daar ging mijn "one minute of fame". 😂😂

Toen vonden mijn voeten het wel welletjes voor vandaag. De metro opgezocht en weer richting hotel.

Wat de dag morgen gaat brengen is nog een verrassing,  de weersvooruitzichten zijn voor morgen niet zo goed, de temperatuur is goed maar er is grote kans op regen!

1. Armgard:
    Klinkt fantastisch Laura! Hopelijk blijf je je verhalen delen👍
  2. Toos:
    8 mei 2019
    Geweldig wat een leuke dingen zie je weer. Zal het onthouden voor als ik over een paar jaar weer ga.😘
  3. Tanja Colsters:
    Mooie blog om te lezen Laura. Fijn dat je het wilt delen. 🗽
  4. Jeske:
    8 mei 2019
    Jij moet reisleidster worden in new york👍👍
    Veel kijkplezier nog💋
  5. Wilma Schellekens:
    8 mei 2019
    Wat leuk om te lezen dat je zo aan het genieten bent!!!
  6. Kees en Mieke:
    8 mei 2019
    Het is heerlijk om te lezen dat het je goed naar je zin hebt.
    Geniet er van.💋💋