Dag 6 High Line en weer terug naar huis

29 mei 2017 - J. F. Kennedy Luchthaven, Verenigde Staten

Nadat we de laatste nacht in New York hebben doorgebracht zijn we na het uitchecken en het afgeven van de bagage voor de lastste keer deze vakantie de stad New York ingegaan. Eerst nog even langs de schoenenwinkel waar ik een paar hele leuke schoenen had gezien maar waar ik al 2x voor een gesloten deur had gestaan. Helaas vandaag voor een 3e keer. Deze schoenen waren dus niet voor mij bestemd. We zijn toen naar de High Line gelopen. De High Line is een oud stuk spoorweg wat in 2009 op de nominatie stond om gesloopt te worden. De bewoners in de omgeving van deze spoorweg hebben toen bij de gemeente voorgelegd om hier een soort park van te maken.Zo gezegd zo gedaan. Het reresultaat is de High Line, een mooi aangelegd park 10 meter boven de stad met verschillende planten en bomen met op verschillende plekken mooie uitzichten op aan de ene kant de Hudson en aan de andere kant uitzichten op de streets. Deze High Line ligt in het Meatpacking District, een gebied waar de pakhuizen staan die vroeger gebruikt werden voor de opslag. Een mooi voorbeeld van zo'n pakhuis is Chelsea Market. In dit pakhuis is de oude stijl van vroeger bewaard gebleven en waarin nu allerlei verschillende eettentjes zitten. Van pasta tot seafood, van wijnwinkels tot shops waar ze verschillende specerijen verkopen. Echt de moeite waard om eens binnen te lopen en heel verrassend.
Nog even langs de tattooshop om een klein hartje met de letters NY op mijn enkel te laten zetten.
Nadat we een deel van de High Line hadden gelopen waren we weer in de buurt van ons hotel. Het weer was heerlijk en we hebben nog lekker in de zon op een terrasje gezeten. Nog even genoten van de zon en de laatste uren in deze geweldige stad. Toen was het tijd om richting het hotel te gaan om onze koffer te halen en weer met de metro naar de airtrain te gaan. Deze reis liep weer voorspoedig. Ook het inchecken en afgeven van de koffers liep gesmeerd.
Nu zit ik hier voor de laatste keer mijn blog bij te werken en te wachten tot het vliegtuig vertrekt.
Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn blog te lezen, ik heb iig met plezier deze blog geschreven. Bedankt en ik zie jullie weer in Nederland.

P.S. bij het gedeelte over het zetten van de tattoo voel ik de "verontwaardiging" van mijn zus voor me als ze dit zit te lezen. Ik zal haar en jullie uit de droom helpen. Ik heb GEEN tattoo laten zetten..........

1. Ton:
    29 mei 2017
    Ja we hebben genoten van je blog en met plezier gelezen wat jullie hebben gedaan en gezien.
  2. Joost:
    29 mei 2017
    Ik vond het ontzettend leuk om al jullie belevenissen te lezen! Jullie hebben in ieder geval genoeg materiaal voor geweldige verhalen. Ben heel benieuwd. Een hele goede terugreis en tot snel X
  3. Susanne de Bont:
    29 mei 2017
    Jammer dat je tattoo hebt laten zetten....