Dag 4 Washington DC

27 mei 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

Weer terug van een lange maar mooie dag Washington DC. Vanmorgen vertrokken we met de bus om 7 uur uit New York naar Washington. Omdat er geen tijd was om te ontbijten stonden we om 6.30 in de supermarkt om ons ontbijt in te slaan. Dat is het voordeel als je in de stad bent "that never sleeps". Dit was een georganiseerde dagtrip waar we de hele dag achter de reisleider met de paraplu aanliepen. Onze reisleider (Chris) was trouwens de look-a-like van Enrique Iglesias dus dat was niet zo heel vervelend om daar de hele achteraan te lopen. Nadat we onderweg een keer gestopt waren om de benen te strekken arriveerden we rond 11.30 bij Arlington Cemetary waar de indrukwekkende graven zagen van de gesneuvelden soldaten uit diverse oorlogen uit de afgelopen decennia. Ook hebben we een kijkje genomen bij de graven van JFK en Jackie Kennedy. Omdat het maandag Memorial Day is worden er dit weekend al diverse evenementen georganiseerd. Dit was duidelijk te merken bij oa Capital Hill waar we niet heel dicht bij konden komen en bij het monument van de Vietnam War waar we enkele overlevenden zagen. Na Arlington reden we verder naar het centrum van Washington waar we stopten bij Lincoln Memorial (het memorial waar Abraham Lincoln in de zetel zit). Tegenover het Lincoln Memorial staat in de verte het Washington Memorial ook bekend als the Needle. Van daaruit liepen we verder naar het monument van the Korean War. Toen we weer als een kudde makke schapen in de bus stapten vervolgden we onze weg naar het Witte Huis. In verband met de aangescherpte beveiliging sinds 9/11 kun je aan de voorkant van het Witte Huis niet meer voor het hek staan dus hebben we de achterkant mogen bewonderen. Onze volgende stop was het Smithsonian National Air and Space Museum. Hier hadden we wat meer vrije tijd. Aangezien we nog niet hadden gegeten en het ondertussen 15.45 uur was hebben we genoten van een echte amerikaanse hotdog met kleffe friet en cola met een nasmaak. Toen was het tijd om naar de laatste bezienswaardigheid te gaan, Capitol Hill. Zoals gezegd konden we daar niet dichtbij komen dus maar even de bus langs de kant gezet en snel wat foto's gemaakt. De dag is voorbij gevlogen. Rond 17 uur hebben we weer de terugreis aanvaard naar New York. Omdat we midden in de spits zaten en we onderweg nog een stop hebben gemaakt zodat de chauffeurs konden wisselen waren we om 22.00 uur weer terug in New York. Het was zoals al gezegd een hele interessante dag met veel cultuur en geschiedenis maar ook een vermoeiende dag aangezien we om 5.30 vanmorgen al op waren. Het is nu ondertussen 23.30 dus ik ga weer lekker slapen en ik wens jullie allemaal een goedemorgen. Wordt vervolgd......