Coney Island

9 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Je maakt het mee!

Vanmorgen eens een ander ontbijtadres gezocht. Nu in ieder geval 1 waar ik binnen kon zitten. Bagel met creamcheese en thee. Was lekker maar veel te dik besmeerd,  pfff.

Het weer bleek toch nog mee te vallen; ongeveer 20 graden, zon en droog. Dus vandaag richting Coney Island. Met de metro is dit ongeveer 1,5 uur, dus tijdschrift en drinken mee. Bij aankomst heerlijk zonnetje, da's goed toeven aan de kust. Het lunapark was vandaag gesloten maar dat was niet zo''n ramp. Had vandaag niet zo''n zin in de achtbaan. 😊 Coney  Island is (zoals de reisgidsen ook zeggen) leuk voor hoogzomer. De New yorkers ontvluchtten dan de hete stad. Nu waren een paar tenten en een enkele souvenirshop open maar de meesten zijn in deze periode dicht. Maar goed, met het weer van vandaag is het heerlijk om over de boulevard te lopen en over het strand terug. Na de nodige vitamine Z weer naar de metro richting het vasteland. En ja hoor, na een kwartier ongeveer staan we stil in de tunnel en heeft men de stroom eraf gegooid. 😨😰. Iedereen bleef rustig en er was geen paniek. Maar natuurlijk zijn er altijd mopperkonten bij. Jonge gast, hij bleef maar bezig. Blijkt dat er ergens op een station iemand gewond is geraakt en uit voorzorg worden de metro's die op dat spoor rijden stilgelegd en waarschuwt men brandweer en politie. Zodra die sein veilig geven mogen we weer verder. Maar je weet natuurlijk niet hoe lang dit duurt. De "conductrice" hield ons regelmatig op de hoogte. Ze vroeg of het goed met ons ging, of niemand ergens last van heeft. En jullie raden het al. "Onze" mopperkont was niet lekker en wilde graag water, yeah right!!! Hij kreeg een fles water en ze zou doorgeven dat er iemand was die niet lekker was. Hij dronk pas na 5 minuten van het water, hoezo niet lekker😕. Alles bij elkaar hebben we een half uur stilgestaan, dus dat viel nog mee. Da's het voordeel als je geen haast hebt.... Toen we op het station aankwamen en we bijna gingen rijden, klonk er een "OH MY GOD" op het perron. Blijkt er iemand van het perron geduwd te zijn. Je maakt het mee!

Daarna richting 5th avenue, geshopt  (helaas te groot of het was het toch net niet) en bij St. Patricks Cathedral kaarsjes opgestoken voor degene die aan het eindexamen beginnen en de mensen die het nodig hebben. Aangezien ik laat ontbeten had en tussen de middag niet gegeten vond mijn maag het tijd dat ik iets at. Maar ja, met zoveel honger op je gemak iets zoeken dat valt niet mee. Dus maar gemak gedaan en bij de Mac naar binnen geschoten.  Fout! Niet te vreten! Dus weer leermoment; morgen iets eerder iets zoeken.

Ik was in de buurt van het "love" beeld dus daar meteen ff een foto gemaakt. Staat er een rij, sluit ik netjes achteraan, zegt een meneer die aan komt lopen tegen het stel voor mij: zal ik een foto van jullie maken? Zo gezegd zo gedaan, dacht hij daarna meteen zelf met zijn vrouw voor het beeld te kunnen gaan staan. Ik dacht het van NOT!!! Me first!

Daarna op mijn gemak richting Central Park gelopen en toen weer met de metro naar het hotel. Laatste stuk lopen naar het hotel was too much.

Zo, weer bijna een dag voorbij! Tot morgen.

1. Kees en Mieke:
    9 mei 2019
    Dat was een spannende dag.maar volgens mij wel een mooie dag. En vooral omdat het ook nog eens lekker weer is.
    Lieve schat geniet er maar lekker van en op naar morgen.
    Pup en mum.🤗🤗🤗❤️💋
  2. Judith:
    9 mei 2019
    Wat een bizarre dag.! Met wel met het warme zonnetje. Zo super knap van je.! Hoe je deze bizarre dagen door komt. En morgen idd iets anders zoeken om te eten de MAC is ook echt niet lekker. Voor nu lekker slapen en morgen weer een mooie dag.. gr Judith 😘😘🗽🗽
  3. Jeske:
    Wereldreiziger ben je👍😘🇺🇸