Williamsburg, Brooklyn

7 mei 2019 - New York City, Verenigde Staten

Na een onrustige nacht, veel wakker, last van tijdsverschil weer een nieuwe dag. Thuis had ik al de Bushwick Graffiti and Street Art tour geboekt bij Free Tours by foot. Dit houdt in dat in principe de tours gratis zijn en dat je zelf na de tour bepaalt hoeveel je wilt geven, wat vond jij het waard? Deze tour begon om 9.45 in Williamsburg. Vanuit het hotel was dat nog een flink stuk met de metro. Dus om 8.15 na het ontbijt vertrokken. Onderweg in de metro kwam ik een paar bronzen sculpturen tegen. (Zie foto's) Het weer was heerlijk vandaag, zonnetje, 20 graden, heerlijk.

Onze gids Martin is zelf een kunstenaar en wist veel te vertellen over de wijk en de 'art'. Het was een hele leuke en leerzame ochtend. Om 12.15 was de tour afgelopen en kon ieder weer zijn eigen weg gaan. Ik wilde graag over de Brooklyn brug teruglopen naar Manhattan. Ongeveer 1,5 uur lopen naar de brug. Zo gezegd zo gedaan! De weg naar de brug was niet zo heel gezellig maar in het zonnetje niet verkeerd. Het blijft een mooi gezicht de skyline van Manhattan. Toen de metro genomen naar 34 str. Dit is in de buurt van het hotel waar we de 1e keer verbleven. Bij Macy''s en Victoria secret. Het was jammer dat de gebouwen in deze hoek in de steigers staan. Vanuit 34 str. op het gemak richting Times Square gelopen. Bij de Levi''s nog 2 nieuwe spijkerbroeken gescoord en toen was het weer welletjes voor vandaag. Onderweg naar het hotel nog een hapje gegeten en heerlijk languit op bed.